Rörelse och fräckt

Underbart väder idag, det var strax under nollan när jag gick upp i morse.

upptåg
Väntar.

Gav mig iväg vid halv nio för att träna. Det blir mycket skriverier om träning för tillfället men det är ju frivilligt att läsa. Idag var det dags igen och något lättare eftersom jag var mer utvilad än sist. Tvingade mig till en kvart på cross och 30 min på gåbandet, känner lite i benhinnorna när jag tar i så jag försöker ta det lite lugnare emellanåt.
Det vimlade av pensionärer idag men de skulle nog vara med på något pass för på gymet var det ganska tomt.

fit
Lappen satt på mina träningsbrallor 🙂

Himlen var härligt blå och vinden tog i träden. Lite bitigt men friskt.

skugga
Jag och ett löv vid järnvägen för andra gången.

Skönt att vara ledig ett par dagar. Har dammsugit, tvättat och småplockat lite. Fick äntligen undan Johans grejer som stått sen rumsbytet.

Elias gillar att läsa högt ur Dassboken o liknande böcker ibland vilket han gjorde vid middagen igår. Där finns en hel del fräcka och halvsnuskiga texter och det är inte alltid han förstår vad som menas. Igår sa han plötsligt ”Kvinnor är som ekorrar, de hoppar från gren till gren och söker efter saftiga ollon”. Det var så oväntat och vi bara dog av skratt 😀

ollon-piff-puff

~ av Pingolina på 26 september 2013.

3 svar to “Rörelse och fräckt”

  1. Hurra vad du är bra!

  2. Dä va ett gigantiskt ollon som Puff – eller är det Piff? – håller i… 😳

Kommentera

 
