TGR, thai och bio

Härom dagen rantade jag runt på stan som hastigast för att jaga gummistövlar, innegympadojjor samt ett par tröjor till Elias enligt önskemål från fadern. Hittade allt utom stövlar. Skitsvårt med skor och sånt nu när det krävs större storlekar men ändå ska vara hyfsat lätt och snabbt att ta på. Han har liksom redan typ 40!

Ulrika anslöt så småningom eftersom vi bokat biobiljetter till kvällen. För att fördriva tiden lite tog vi en titt i en rätt nyöppnad affär som verkade lite halvkul, TGR.
Där blev vi kvar en bra stund. Massor med småprylar för kök, kontor, pyssel, hygien…såna där lite lustiga saker med kul tryck el form. Hyfsat billigt oxå! Ett bra ställe att gå till om man har svårt att hitta presenter.

toaborste
Där fanns bl a lustiga toaborstar men inte så
praktiska kanske.

Tiger
Diverse skämtprylar.

avloppsrensare
Sugkoppar med fin figur.

kam
En kam för ludna ben och fötter kanske?

ny frilla
Eller för Ulrikas nya frilla? 

Själv blev jag fast framför spegeln för att testa läsglasögon i glada färger. Sköna och billiga var dom oxå men det bidde ingen affär då färgen jag ville ha inte fanns i min styrka.
Sprang in på Stadium för att hämta mitt paket med träningskläder. Köade länge på övre plan, när jag kom fram fick jag veta att paket hämtar man på skoavdelningen på nedre plan. Åker ned dit, får mitt paket men jag måste visa upp det på övre plan för att ta bort larm etc…lite omständigt!

thai village
Thai-middag med ljus.

Middag åt vi på Thai village, god mat och bra service denna kväll.

takfönster thai
Inredningen är lite plastig här och var men takfönstret är
lite läckert när det skymmer på.

Kvällen avslutades med Monica Z på Royal. Den skildrar inte sanningen om hennes liv som så men rätt nära kan tänkas…
Jag blev både glad och sorgsen av den, en hel del musik förstås…tiden gick fort.

Monica
Monica Zetterlund, originalet.

~ av Pingolina på 19 september 2013.

Kommentera

 
