Höst och katarrkänningar

Idag har det varit riktigt höstväder och så verkar det fortsätta ett tag.
Vi ställde undan golvfläktarna på jobbet idag så nu är det väl höst på riktigt då. Känner paniken lite smått och funderar på höst/vinterkläder för Elias del…har jag sånt redo måntro?
Alltid lite struligt när det är dags att byta till vinterskor och varmare kläder. Snö och kyla kan komma över en natt ju, inte så kul då om vinterkängorna står hos den andre föräldern. Samtidigt kan vi inte släpa på precis allt varje gång vi hämtar/lämnar eller ha dubbelt av allt…

Många sjuka på jobbet i helgen så det har varit en salig blandning av folk från alla avdelningar plus vikarier men stämningen har varit god och det har gått riktigt bra, i a f på mina pass. Kan inte påstå att jag har känt mig stressad, ändå har jag katarrkänningar sen igår med halsbränna bl a…gillar’t inte!

Satt kvar ett par timmar efter jobbet idag för att hjälpa en kollega med lite datorpyssel som släpat efter. Ny blankett som tog lite tid men nu är det gjort vilket känns skönt.

En ledig morgondag väntar. Eventuellt blir det ett biobesök framåt kvällningen, Monica Z.
Har ett paket liggandes på Stadium oxå som måste hämtas.
Börjar nog med en sovmorgon.

~ av Pingolina på 16 september 2013.

Ett svar to “Höst och katarrkänningar”

  1. Har skickat dig ett SMS i ”klädärendet”… kul med Monica Z… den ska jag försöka se i helgen.

Kommentera

 
