Stök och bök

Här har stökats och bökats i flera dagar och än är det inte klart. Jag tappar ork och lust emellanåt och det är egentligen ingen brådska men jag gillar inte när det står prylar överallt så jag vill ju få det klart någon gång. Dessutom kommer min säng i nästa vecka och då ska det helst vara undanröjt.

flyttstök
Grejor i hall, kök, vardagsrums…ja typ överallt!

Vadan detta då? Jo, sönerna har helt enkelt bytt rum med varandra. Elias slipper nu ha rummet sist i kedjan närmast ytterdörren och därmed längst bort från mitt rum. Hans nya rum ligger i anslutning till vardagsrummet och förhoppningsvis blir det lite lättare att sova då. Han får nu nära på dubbelt så stort mot tidigare och får gott om plats för legobyggen och annat.

tomt
Ganska stort ändå för att vara ett förråd, ca 8 kvadrat.

För Johan blev det då en rejäl downsizing vilket gör att alla hans saker inte får plats så andra lösningar måste fixas. Hans takfläkt sitter kvar i Elias rum men ska monteras ned och han är ju inte 16 längre som han var när vi flyttade hit så en del ska slängas el stuvas undan…

Det följer med en massa på köpet s a s, typ tvätta gardiner, damma och skura och sånt som tar tid. Ulrika har åkt en sväng med elektronik till sopen.

himlen
Ute strålar solen…

Idag väntar kvällsjobb så jag tar det nog mest lugnt innan dess, blir en sen kväll.

~ av Pingolina på 04 september 2013.

4 svar to “Stök och bök”

  1. Vilket hästjobb! Men det blir säkert bra i slutänden 🙂 Jag är likadan blir stressad när det är rörtigt 😦
    Kram

    • Första bilden är från när det såg ut som värst. Nu ligger det en boktrave el så här och där annars är det mesta i Elias rum så jag behöver inte se det men jag störs ändå av att jag vet att det måste göras 🙂

  2. Skönt att få rensa, det liksom rensar själen också !! Bra att lillgrabben får lite större, dom rör sig och leker ju, och behöver space. Närheten till allmänna utrymmen brukar också göra det lite mer attraktivt !!

Kommentera

 
