Näsdropp, röj och shopping

Blev hemma med krasslig son idag. Hans fröken ringde mig på jobbet redan igår för att han kände sig skruttig och ville gå hem men Johan var hemma och tog emot så jag kunde jobba färdigt mitt pass. Idag däremot skulle han ha fått vara ensam hemma och det ville han inte och särskilt inte när han är lite skruttig.
Missade därmed ett möte jag hade velat vara med på men men…
Snorig och hängig men inte sjukare för tillfället än att han kan skypa med en klasskompis som oxå är hemma o sjuk.

Mamma tittade förbi som hastigast på fm. Fullastad som vanligt med diverse, bl a den sista färskpotatisen. Dessutom hade hon fyndat fläskkarré så här har vi mumsat på ugnsstekt karré, potatis och brunsås. Till det ugnsstekta äpplen, gott!

När mamma gått körde jag igång med projekt garderobstäd och fix. Köpte ju stora lådor härom veckan att ha ovanpå garderoberna så saker o ting måste gås igenom och flyttas om etc. En sak leder ju ofta till en annan så efter en stund såg Fridas rum ut som ett slagfält…kläder, böcker, leksaker, akvariegrejer, jul och påsksaker och när orken började sina ångrade jag nästan att jag börjat.

Har oxå beställt mig en säng eller rättare sagt en sängram som belöning för sommarens slit. En hyfsat billig en men rätt ok ändå som jag hoppas att jag ska trivas med. Med den kan jag få plats med sänglådor oxå om jag skulle behöva mer förvaringsutrymme.

leirvik-sangstomme__0173472_PE327667_S4
En sån här dimper ner hos mig om ett par veckor.

Nästa problem blir sängborden. Har ju såna förstås men ekfärgade, kanske kan måla dom vita el nåt? Och huvudgaveln blir förstås för hög för min fina tavla så den måste flyttas men då kan jag å andra sidan se den från sängen, såna problem jag har 🙂

Andra svåra beslut idag, ska jag el ska jag inte??

~ av Pingolina på 28 augusti 2013.

Kommentera

 
