Nya rutiner

Första skolveckan för barnen hos mig denna höst och dags för lite nya rutiner.
Inget fritids längre och en son som är lite ängslig av sig, kan bli tufft! Svårt att få rutin på något när förutsättningarna ändras i stort sett dagligen, tänker på mina arbetstider.
Jag tänker att så länge de stora barnen bor hemma och inte har annat för sig får de ha koll på att lillebror kommer upp och iväg de dagar jag börjar tidigt. Det kommer att funka i alla fall så länge det är ljust på morgonen.

Han har fått en egen mobil nu i alla fall så vi kan nå varandra och ha lite koll, känns mycket bra!
Han har plats på fritidsklubben och dit skulle han gå idag hade vi sagt men på em kom det ett sms att han skulle gå hem istället.

sms E
Gulleplutten!

Sen kom han med förslag på både buss och hållplats eftersom vi ändrat planer och så hans svar sen på min fråga om han hunnit hem 🙂

Känns bra att vara tillbaka på mitt ”vanliga” jobb men det skiljer nästan 5000 i lönekuvertet! Nu blev det ju lite extra eftersom jag fick för 5 veckor på en gång men ändå. Heltid skulle göra underverk för min ekonomi helt klart.

~ av Pingolina på 26 augusti 2013.

2 svar to “Nya rutiner”

  1. Många vääldigt unga har mobil idag, alltså jag menar yngre än sonen din, springer runt och leker med Ipad i alltför tidig ålder. Men när dom är i hans ålder är det perfekt när dom kan börja ha mobil, för visst är det himla praktiskt att ha koll på dom (och dom på en själv:) )

    • Ja det är perfekt i nuläget. Han har inte varit intresserad tidigare men nu finns det liksom ett behov och det är skönt att kunna nå varandra om något strular så man slipper bli orolig 🙂

Kommentera

 
