På en av högarna

på högarna
En skön stund i solen.

Det var rätt fint väder igår på dagen så vi bestämde oss för att inta middagen i det fria. Först tänkte vi oss en flaska vin oxå men vi ändrade oss och kunde därmed ta bilen till Gamlis.
Det blåste friskt och himlen började mulna på när vi gav oss iväg så jag var inställd på en småkylig tillställning. Väl framme sken solen mest hela tiden och det var riktigt skönt där vi satt…men blåsigt!
Brukar alltid ha en snodd tillhands för håret när jag äter ute eftersom det har en förmåga att hamna i maten och ansiktet, mycket irriterande! Även om jag sätter upp det brukar det vara någon slinga som fladdrar och far.

Vi dukade upp på sluttningen av en gravhög och åt vår grillade kyckling med sallad och baguette. Nu får man ju gå på högarna igen efter några år med förbud. När jag var liten åkte vi pulka där.

högar
Kvällsolen sken på högarna och på oss.

Mycket folk och fä i rörelse. Fän i form av getingar, rapsbaggar, myror och en jättehumla som vi föste bort ett antal gånger men som hela tiden kravlade sig tillbaka, för flög gjorde den inte.

Ulrika i Gamlis
Min kära packar ihop.

Även om solen riktigt brände i ansiktet ett tag känns luften annorlunda nu.

~ av Pingolina på 21 augusti 2013.

Ett svar to “På en av högarna”

  1. Det blev en fin nickad pick! Men jag visade HEEELA bröööövlådan för alla som gick förbi när jag packade ihop. Jag är glad att du inte la ut nån sån bild…

Kommentera

 
