Kast med stor fåtölj

snuskfåtölj
Den snuskiga fåtöljen…

Äntligen är den väck, snuskfåtöljen!
Igår tog vi en sväng hem till mig för att slänga diverse skräp, byta plats på annat samt plocka ihop en kasse böcker som jag skänkte till Återbruket. Fåtöljen har jag velat bli av med en längre tid men barnen har protesterat och sittplatsen har varit behövlig ibland. Nu har ingen suttit i den på ett tag och den hade gjort sitt.
Det var egentligen en fin fåtölj som man kunde fälla bakåt med fotstöd och allt.
Den har dock varit med om en del, bl a ett stort antal fredagsmys med chipskladdiga barnfingrar och i huset var det katternas tillhåll så jag satt inte så gärna i den själv de senaste åren. Mina soffor är av skinn och lite lättare att hantera vad det gäller kladd och jag har ju inte så små barn längre.

Ut åkte oxå den gamla dammsugaren som visserligen fungerade och som jag sugit balkongen med i sommar men hjulen var helt paj och jag kan inte ha två med det lilla utrymme jag har.  Ja, jag bor visserligen i en femma men använder det enda förrådet som sovrum så all slags förvaring får bli i och på garderober samt under sängar. Lite jobbigt om jag får tycka!

Jobbigt är det oxå att minsta lilla som inte passar i de sopkärl som finns måste forslas till miljöstationen. Vore himla smidigt om de ett par gånger om året kunde ställa upp en container att kasta lite annat i.  Verkar inte vara bara jag som inte har bil och körkort om man tittar på hur det ser ut i soprummet.
Uppsalahem får ju ändå betala extra för bortforsling av det som hamnar där, kanske skulle löna sig med en container då och då.

Hur som helst var det superskönt att bli av med diverse pryttlar!
Jag känner just nu ett stort behov av att städa, rensa och strukturera upp saker och ting. Skulle vilja åka till Ikea för att köpa lite fler lådor att ställa ovanpå garderoberna samt ett par sänglådor för att få lite ordning på saker och ting…det får väl bli framöver.

~ av Pingolina på 20 augusti 2013.

Kommentera

 
