Sommaren…

De fem veckorna på kontoret har passerat i rekordfart och därmed en stor del av sommaren. Kan vara rekord i blogguppehåll men det kvittar…om tid, lust och ork saknas blir det så.
Det har varit struligare än någonsin tror jag men det känns ändå som det har gått hyfsat, hade inte behövt gruva mig så. Det visar sig i morgon om jag gjort några tabbar, då lär ordinarie administratör höra av sig.
Om hon nu bara ser till att jag får den lön jag ska ha oxå så vore det kanon. Av alla löner var det förstås min som strulade så den är liksom inte klar än och om nån dag är den sista körningen så lite orolig är jag…annars blir det total katastrof. Min grundlön utan ob är inte mycket att hurra för!

Annars har vi försökt roa oss och njuta lite av sommaren på kvällar och helger, mest helger för på kvällarna har jag ofta somnat på soffan framför tvn 🙂

bad
Vi har badat el iaf doppat oss 2 ggr.

solros
Vi har besökt Botaniska och kollat på blommor…

kokosnöt
…och andra lustiga växter.

mazetti
Besökt ett antal loppisar.

soffa
Läcker tycker jag och i fint skick! Fick inget medhåll av Ulrika direkt.
Den finns/fanns hos Stadsmissionen.

MG
Vi hamnade på värsta MGB-träffen med ett tjugotal coola bilar.

loge
Kollade in Disagården och bl a denna loge från Gråmuren där
min farfars föräldrar Anders Gustaf och Erika var torpare i
slutet av 1800-talet.

Elias på jobbet
Elias har fyllt 11 och hängde med mig till jobbet ett
par dagar.

kräftor
Ätit gott, kräftor…

potatis
Färsk potatis med dill, love it!

souvlaki
restaurang, här på Söder.

prideparad
Vi unnade oss en helg i Stockholm med prideparad och
mys på hotell.

leksak
På hotellet delade man ut goodiebags med diverse smått
o gott. Inte så mycket användbart för oss bruttor men nåt
kul kanske man kan ha det till 🙂

Ja, det var väl en del av det vi pysslat med.
På onsdag börjar jag jobba som vanligt igen men först ska jag njuta av ytterligare ett par dagars ledighet.

~ av Pingolina på 18 augusti 2013.

4 svar to “Sommaren…”

  1. Va mycket fint, roligt och gott det har varit den här sommaren – trots allt! Och jag VET att du har gjort ett bra jobb som administratör! Du är ju bara bäst!

  2. Även om man inte bloggar ofta, kan man få till ett fint sammandrag. Fuskar ju och läser lite vad ni gör hos Ulrika också 🙂

    • Ja, med bloggen sin gör man ju som man vill 🙂
      Hos Ulrika kan man så klart snappa upp ett och annat men vi är ju inte alltid tillsammans…
      Jag läser hos dig men är dålig på att kommentera.

Kommentera

 
