Dagen idag

Nu är jag inne på sista veckan, sen väntar 5 långa veckor på kontoret. Det har liksom hängt över mig hela semestern det där. Det ger mig en heltidslön och har gått bra hittills men det känns knappt värt det när det påverkar mitt mående som det gör. Magen brukar bli helt kass.

Om jag ska göra någon slags summering av sommaren hittills så är det ganska blandat. Veckorna går så fort så man hinner knappt med. Första veckan hade jag jättesvårt att koppla av, ja det har kommit och gått förresten.
Resorna med barnen var fina men det är lite annat att resa med barn. Den med Frida blev ju en liten tjuvstart på semestern kan man säga, lyckades få en hel vecka ledigt några dagar innan den riktiga semestern kom.

Periodvis tungt och en del grubblerier. Nära och kära som fått tråkiga besked vilket påverkar allt och alla runt omkring. Egna besked…relationer är inte alltid så lätt.

Hyran har gått upp 300 spänn, oxå skitkul…som om det inte räckte! Tyckte det var dyrt när jag flyttade hit, den har höjts 1400 sen dess.
Försöker komma härifrån men det krävs längre kötid nu än när jag fick den här lägenheten. De flesta erbjudanden jag får är korttidskontrakt och det kan jag inte hoppa på med alla barn.

Den här sista veckan har jag inga planer alls och inte direkt för resten av sommaren heller mer än jobb. Kommer att jobba kontorstid så inga helger förrän i slutet av augusti. Alltid nåt!
Mamma har satt potatis till mig så en tur till kolonin blir det nog. Är visst hallon på gång om nån vecka oxå trodde hon. Det tycker jag är godare än jordgubbar!

hallonbakelser
På tal om hallon, dessa godingar åt vi sista kvällen i Göteborg.
Köpta hos Brogyllen i Saluhallen.

Är som sagt förkyld men inte dödssjuk, för tillfället iaf.

Som avslutning ytterligare några foton från Botaniska. Först ett par köttätande saker.

köttätande

köttätande2

Sen några vackrare växter.

orkide2

orkide3

orkide

palettblad

Och så nå helt annat som jag hittade utanför.

gammal bil
En fin gammal bil.

 

~ av Pingolina på 08 juli 2013.

Ett svar to “Dagen idag”

  1. Du/ni har verkligen hunnit med endel på semestern iaf, småtripper till lite olika ställen gör ju att man hinner se mycket, men kanske inte vila lika mycket som man behöver…

    Hoppas förkylningar och dylikt är över och att ni kan njuta av fortsättningen av sommaren också !!

    PS. jag gillar också hallon bättre än jordgubbar…har jag kommit på, nu, när man på senare år inte har någon egen hallonhäck som man haft hela uppväxten och stor del av vuxna livet… 🙂

Kommentera

 
