Balltorp och krabbtaska

Balltorp
Ingen tur till Balltorp.

Nej till Balltorp åkte vi aldrig, det kanske vi borde ha gjort?
Däremot till Sjöfartsmuseet där vi kollade på båtar, lyssnade på en del historia samt kollade på roliga firrar. Mina favoriter var sjöhästarna, jättesöta med sina tjocka magar!

Sjöfartsmuseet
Sjöfartsmuseet och sjömanstornet i bakgrunden.

taska
Någon krabbtaska såg vi aldrig men en massa andra roliga sorter.

Efter en varsin bamsekorv som för övrigt inte kändes helt färsk tog vi oss till Haga. Egentligen hade vi nog tänkt köpa en varsin Hagabulle men de såg inte så goda ut som jag mindes från förra året. Vi kanske gick till fel ställe helt enkelt så jag parkerade Elias med en glass istället medans jag skenade i några närliggande butiker…Heartstore, Olivolja etc samt Fåfängans antik, en affär med massor av pryttlar. Tyvärr var där proppat med folk så jag kom knappt in och fram men där fanns mycket fint.
Det enda jag köpte med mig var en olivolja med citron från Olivolja etc. Supergott på salladen!

prydnadsbrutta
Denna lilla dam hade jag gärna köpt.

burkar
Några fina burkar fanns det.

Vi avslutade denna dag med pasta på Plaka som var närmaste restaurang förra året.

~ av Pingolina på 07 juli 2013.

4 svar to “Balltorp och krabbtaska”

  1. Ha ha ha!!!! 😛

  2. Det är en krabbtaska på bilden. ”Vanlig” krabba heter nämligen så 🙂 Och smakar mycket gott^^
    Det är roligt att titta på prylar, fast lite trist när det är så trångt.

Kommentera

 
