Malmö

Resan känns liksom över och förbi nu men lägger upp några bilder ändå.

Vi såg en del byggnader…

fyr 2
Jag sökte mig till havet en dag.

Turning Torso bird
Turning Torso förstås, lite läckert att pippin kom med.

Scaniaplatsen
Mycket speciell byggnad! Tänk att bo i huset till höger
ett fåtal meter från havet!

takreklam 2
Många fasader var smyckade med gammaldags reklam.

Och jag fick äntligen se havet, hade kunnat sitta där hur länge som helst.

Öresundsbron
Inte långt från Turning torso hittar man denna plats med underbar utsikt.

Vi åt en del…

Frida Max
Många hamburgare blev det för burgerlovern Frida.
Åt nå’n jag med.

iPhonen 499
Som den här på Bronx burgerbar.

iPhonen 432
Försökte vara lite nyttig emellanåt.

iPhonen 557
Enchiladas.

danskt wienerbröd
Ett wienerbröd från Köpenhamn var ju ett måste men i mäktigaste
laget.

En och annan glass slank i förstås, den godaste var en bägare med italiensk kulglass.

Lite rantande i affärer, både i Malmö och i Köpenhamn.

extrem fashion
Passande till Pride men dåligt med storlekar.
För extremt tyckte Frida.

lädersnubbe
Nöjde mig med doften i skinnbutiken men Frida köpte
skinnbrallor i shortsmodell.

En av två inbokade konserter blev i alla fall av…det var ju liksom anledningen till att vi åkte dit överhuvudtaget.

Frida o modern på Babel
Vi två på Babel, i väntan på konsert.

Murphysnack
Peter Murphy sjöng Bauhauslåtar och snackade en del.

Murphy m gitarrist
Murphy med sin gitarrist.

Rätt ny musik för mig men jag gillade hans röst och det var helt okay, ljudet hade kunnat vara bättre dock.

~ av Pingolina på 14 juni 2013.

2 svar to “Malmö”

  1. Fina bilder från Malmö .Bodde där i ett år i min vilda ungdom. Skåne ha ren stor plats i mitt hjärta.
    Kram

  2. Det var ett tag sedan, men nu hittade jag in till dig, ser ut som ni haft en fin resa du och dottern. !! Ha en fortsatt skön sommar !

Lämna en kommentar