Göteborg, kanske Malmö

Härligt när min ledighet sammanfaller med Elias lovdagar men som vanligt hade jag svårt att sova i morse. Vaknar ofta tidigt och om tankeverksamheten hinner gå igång är det kört och helt omöjligt att somna om.

Just nu är det mest sommar och semester som snurrar i skallen. En tripp är bokad och klar. Det blir en repris från förra sommaren, Göteborg med Elias. Han har fått välja själv och det är spårvagnarna som drar. Vi har fortfarande mycket kvar att se och jag gillar närheten till havet, lite som Barcelona 😉

Frida fick nys om en spelning i Malmö som hon bara måste se och jag försöker ordna det men det är många frågetecken…
För det första är det innan min semester och jag har jobbhelg, hur stor är chansen att jag får ledigt nån vecka innan semestrarna drar igång på riktigt liksom??
Det ligger ju inte nästgårds precis så jag känner att om undret sker och jag får ledigt får det bli vår semester ihop i år. En weekend då vi kollar in Malmö och kanske en dag i Köpenhamn eller så. Hotell finns till bra pris men tåg verkar dyrt och tar sån förbenad tid, verkar nästan smidigare med flyg.
På mitt jobb är det ofta sista minuten som gäller för besked om man fått ledigt eller inte vilket känns lite jobbigt om man ska boka hotell och annat.

För min egen del vet jag inte hur det blir, har ett par veckor utan barn oxå…över midsommar bl a men det är oplanerat än så länge.

~ av Pingolina på 09 maj 2013.

2 svar to “Göteborg, kanske Malmö”

  1. Vi får försöka ta nån helg på din semester i alla fall. Det är möjligt att jag kan ta ledigt fredag och måndag också. Känns trist med sommaren för min del, jättetrist…

Kommentera

 
