Vivor och annat

Blev sen middag idag, runt halv åtta men kunde ändå avnjuta den på balkongen…så härligt varmt och skönt!
Kurs på jobbet så jag var inte hemma förrän efter sex och då fixade jag snabbt mat till Elias först eftersom jag tänkte laga nåt helt annat till mig själv. Kassler med smak av tomater och basilika blev det för min del, billigt och gott!
Trots hyfsad lunch och middag har jag inte fått i mig allt jag ska idag, lustigt vissa dagar!

kassler i tomat
Kassler, tomat, champinjoner, lök och basilika = gott.

Mamma hörde äntligen av sig ikväll. Hon fick en ny höftkula igår och hade varit uppe på benen redan igår kväll men idag även knatat till toa och så. Ont så klart men lättad att det är gjort nu.

Det fullkomligt exploderar i naturen nu när värmen kommit. I morse såg jag gullvivor och trädet på gården är strax härligt rosa innan det går över till rödbrunt.

gullvivor
Suddiga men de finns nu vivorna 🙂

frögurkor
På skolgården står ett träd med dessa luddiga saker på.

~ av Pingolina på 07 maj 2013.

5 svar to “Vivor och annat”

  1. Maten ser riktigt smarrig ut! Själv åt jag rostat bröd med salami på till middag i kväll. Och två glassar (GB Sandwich).

  2. Trevligt att våren äntligen är här !! balkongpremiär med mat har det inte blivit ännu, men igår kunde man ha balkongdörren öppen till sena kvällen !!!

Kommentera

 
