Hälsan

Var på koll i veckan, hos diabetessköterskan.
Tekniken går framåt. Efter ett stick i fingret fick jag gå fram till ett bord med en massa kablar där vi tömde både pumpen och blodsockerapparaten på diverse data. Allt detta kunde hon sen plocka upp på sin dator och bl a sammanföra de olika kurvorna.
Tyvärr var det nåt som strulade och resultaten som visades var riktigt dåliga, inte ett värde under 10 och det såg ut som om jag testat mig väldigt lite. Jag som berättat att jag lagt om kosten och haft hyfsade värden under flera veckor 😦

Vi fattade till sist att något inte stämde och mitt testresultat bekräftade som tur var det jag sagt. Har inte haft så lågt värde sen jag var gravid tror jag. Det är fortfarande lite för högt men acceptabelt och som sagt bra för att vara jag 🙂
Blodtrycket lite lågt då, 100/65. Det känner jag av, mer vissa dagar än andra men det beror på blodtrycksmedicinen jag äter för att skydda mina njurar och doktorerna vill väldigt gärna att jag ska äta den så jag får stå ut med lite yrsel och att det svartnar för ögonen när jag reser mig.

Hur som helst blev vi väldigt glada båda två åt det fina resultatet 😀

 

~ av Pingolina på 03 maj 2013.

Kommentera

 
