Tröttmössa på

Helgen gick fort förbi, söndag kväll redan!

Ett oplanerat restaurangbesök blev det igår, lite av en förtida födelsedagsmiddag. Åt alldeles för mycket…

Elias på Kreta
Lite motvilligt med på bild.

Slappade sen framför tv:n en stund innan en jobbig natt följde. En viss liten gosse kunde omöjligt somna och efter ett par timmars fruktlösa försök satte jag mig helt enkelt på golvet i hans rum och läste min bok tills han somnade och lite till. Klockan var halv två innan han slocknade…då var jag lite småtrötter.

Vi vaknade ändå hyfsat tidigt idag.
Helgfrukostar gillar jag, i alla fall när jag är ledig. Då blir det oftast ägg och lite längre sittning än annars då jag bara slänger i mig en skål yoghurt och rusar till bussen.

Veckans storhandling blev av idag, passade på när Ulrika var här och jag hade tillgång till bil och ett par extra armar. Jag nöjde mig med Ica och tyckte jag fick en hel del för några hundralappar. Det är en riktigt bra affär. Inte världens största utbud men riktigt bra priser för att vara en liten butik. På söndagar kan det vara lite glest i brödhyllan men för övrigt hyfsat. En flicka på gården undrade om Ulrika var min fru 😉

Idag står det kyckling på menyn, troligen med ris och curry till de barn som är hemma…själv äter jag nog något grönt till.

Här har snöat och haglat idag, precis som om någon däruppe smulade frigolit över oss. Det är redan borta som tur är, får gärna bli lite varmare nu.

I morgon är det jobb och skola som gäller igen.

~ av Pingolina på 07 april 2013.

Kommentera

 
