Påskdagen

soluppgång
Vid 7-tiden i morse var det vackert och kallt.

Kom upp i tid i morse men låg i halvdvala sista timmen. Jag hade ställt en ”vanlig” väckarklocka oxå för säkerhets skull som lät så hemskt så jag kastade mig på den för att stänga av…bara det att det måste jag ha drömt för sen vaknade jag med andan i halsen och trodde att jag somnat om och försovit mig men då var det en halvtimme kvar till väckning.
Alla kollegor kom i tid tursamt nog. Jag har faktiskt klantat mig en gång men det var på ett av mina första jobb och typ 27 år sen!

Hade kunnat bli bjuden på mat idag oxå men efter två bortadagar ville jag bara vara hemma. Är lite trötter och jobbar ju i morrn oxå. Dessutom vill jag gärna slippa frestas ännu en dag. Det får räcka med två dagars go’mat.
Trots att jag ätit både god mat, en pyttekaka, några godisar, ett glas vin och lite ost i påsk har jag inte överskridit gränsen för det tillåtna. Allt handlar om mängden!!
Dessvärre blir man lite matfixerad och efter en måltid börjar man tänka på nästa. Jag blir fort mätt men rätt snart hungrig igen.

Handlade lite på hemvägen men var visst lite trött eller bara virrig som vanligt. Slängde potatisen direkt i korgen och höll på ett bra tag innan jag kom på att jag måste ha en påse 🙂
Gjorde nåt liknande på Willys en gång när jag lånat Ulrikas scanner. La alla varor i vagnen och var nästan klar med en storhandling innan jag kom på det, vitsen med scanner är ju liksom att slippa packa varorna i kassan…

potäter
Nedslängda direkt i korgen…

Min middag blev lite udda. Gjorde det jag var sugen på så det blev ugnsrostade grönsaker, ett par ägghalvor under ett litet berg av räkor samt ett vanligt kokt ägg med kaviar. Linn kom förbi med en kompis som såg mycket skeptisk ut 🙂
Johan åt frestelse som jag fick med hem igår och några ägghalvor till det och Linn skulle äta hos kompisen.

grönsaker
Stor favorit men hann äta upp det mesta innan
jag fotade…

~ av Pingolina på 31 mars 2013.

Kommentera

 
