Påskafton

Snart överlevt även denna dag.
Jobbet gick hyfsat och trots att vi serverade trerätters som tog lite extra tid kunde jag smita en kvart tidigare.

Utanför satt mamma och L och vi åkte direkt till syrran i Björklinge. Det hade ju låtit som de skulle äta prick två och allt var så bråttom men när vi kom var inte ens potatisen påsatt så det var ju lugnt. Pratade med brorsans norska tjej medan vi väntade. Åt gjorde vi nog inte förrän vid tre. Sansade mig även idag och lyckades ganska bra men nog 17 blir man sugen på allt gott.

Det var trevligt men ljudnivån hög av och till. Syrrans 4 barnbarn är små knattar i ungefär samma ålder, sisådär 1-3 år och det var fullt ös hela tiden. Mina barn är ju stora nu och låter inte på samma sätt, förresten har de sällan skrikit på det där viset. Skumt att höra syrran kalla sig själv mormor 🙂

Fick skjuts hem och ikväll unnade jag mig ett litet glas rött och några kex med ost men nu är det slut med det goda.

Linn var ut igår och är lite mosig, Johan är på galej i kväll då hans halvbror fyller 30 just idag så här är lugnt. Johan halkade ute idag och skar upp handen lite, ser läskigt ut och gör förbannat ont.

Känner att jag snart måste hoppa i säng. Sov dåligt natten som var och i natt tappar jag en timme. Hoppas mobilen ställer om som vanligt!

~ av Pingolina på 30 mars 2013.

Kommentera

 
