Långfredagen

En liten sovmorgon först men jag vaknade runt åtta idag oxå precis som igår. Hade brett ut mig ordentligt och ena foten stack ut på den andra sidan av sängen. Vi tog det lugnt Linn o jag, så pass att vi fick stressa som 17 sen när vi kom på att vi skulle duscha båda två innan vi travade iväg till Jerry. Vinden fick agera fön 🙂

Innan dess gjorde jag i ordning påskäggen som jag skulle ha med till barnen, ja även Jerry fick ett faktiskt…vill inte ha en massa godis hemma just nu som frestar och jag hade köpt alldeles för mycket.

påskgodis
Fy vad snask jag köpt!

Hos Jerry var maten nästan klar men vi fixade det sista tillsammans. Jag åt mest sill, lax och ett par ägghalvor…nån ynka korv och ett par köttbullar. Gott som sjuttsingen!

minidonut
Färggranna mini-donuts till kaffet.

Efter mat och kaffe satte vi oss i vardagsrummet, gosade med katterna och han visade sin apple-tv eller vad det nu hette.

Felix
Fridas fina Felix, väldigt speciell och en kämpe som lyckades ta sig
tillbaka
 från att vara döende…om än med förlamad svanstipp.

Maxi
Den gostokiga Maxi, ser lite ilsk ut här men är en riktig mes 🙂

Framåt kvällen gick jag hem igen, ensam. Linn fortsatte till kompisar och festligheter.
Här hemma kokade jag mig ett ägg som fick bli min middag. Som avslutning har jag njutit av mitt lilla påskägg med de få godisbitar jag sparat till mig själv och det var faktiskt helt lagom. Mår inte illa och känner mig nöjd.

påskägg
Mitt lilla ägg som blir årets enda påskgotta för min del.

En helt lagom långfredag. I morgon blir det jobb och mer ätande.
Glad påsk på er!

~ av Pingolina på 29 mars 2013.

2 svar to “Långfredagen”

  1. Alltså, bilden på Felix är verkligen bra. Du har verkligen fått fram ”Felix” på bilden… otrolig bild!
    Tack för en trevlig påskmiddag!

Kommentera

 
