En härlig dag!

Härligt med två lediga dagar som är relativt blanka. Kändes riktigt lyxigt idag att bara kunna göra det jag vill och veta att jag har morgondagen oxå. Då ska jag visserligen till Jerry för att träffa barnen och överlämna lite påskgodis men det är ju trevliga saker, blir dessutom bjuden på mat…ännu bättre 🙂

Plockade fram de få påskpryttlar jag har men ris har jag inget ännu, glömde köpa och skippar det nog om jag inte går ut och letar upp några kvistar i kvällsmörkret.

påskkärring
Elias fina kärring kanske får flytta till
Morgonen i morgon.

Passade på att gå en extra sväng när jag skulle till affären och solen sken så skönt trots att klockan var runt 15-16.

Lyckebo gärde
Lyckebo gärde.

vårsol
Värmde gott.

Jag jobbar lör-mån vilket utjämnar min sjukfrånvaro lite. Har ganska korta pass och har sagt till att jag även kan tänka mig ett extrapass sön el mån kväll men ingen har hört av sig idag så än så länge kör jag som vanligt.
På påskafton blir jag upphämtad efter jobbet för att äta påskmat hos min syster samt fira min bror i efterskott. Han fyllde 50 i februari och bor i Norge så firandet har fått vänta lite. Antar att det blir fullproppat, syrran har 7 barn och 5 barnbarn, våra föräldrar och en massa flick och pojkvänner. Alla kanske inte kommer men många blir det.
Känns dubbelt.

Köpte nya kuddfodral i lördags när Ulrika och jag var på stan en sväng, gillar skarpt!

kuddar
Gammaldags pinuppor gillar jag.

~ av Pingolina på 28 mars 2013.

5 svar to “En härlig dag!”

  1. Snygga tjejer på din säng! (Fast på bilden ligger de på min säng, va?)

  2. Var har du köpt kuddfodralen? Kitty gillar också gammaldags pinuppor…

Kommentera

 
