Rastlöst

Ingen direkt bättring så tårarna rann idag oxå när det var dags att gå upp.
Chefen ringde och hörde sig för, jag fick numret till Previa för att kolla upp och ev träffa en sjukgymnast eller så. Vi bestämde att jag ska försöka ta mig till planeringsdagen på onsdag, nåt annat kan jag inte orda om än…tänker inte jobba förrän det känns okay. Planeringsdagen lär bli en prövning, 8-17 och jag som inte ens kan sitta hur som helst men förhoppningsvis är jag mycket bättre då.

Jobbigt är det att gå hemma oxå och inte kunna röra sig normalt, se skräp på golvet tex men inte kunna göra nåt åt det, bara att ställa disken i maskinen är en prövning, ta fram saker som ligger långt ned i kylen, bädda, ta på strumpor och brallor, sitta på toa…massor som inte kan göras utan smärta, stånk och stön.

Hade tänkt kolla runt på stan efter en ny jacka och ev brallor nu när jag hade två lediga dagar men det får vänta…måste ju kunna hoppa i och ur brallor utan assistent liksom 🙂

Elias är fortfarande hemma han oxå. Hostar knappt längre men är så snorig. Får jobba igen de nationella proven sen stackarn.

~ av Pingolina på 18 mars 2013.

5 svar to “Rastlöst”

  1. Usch och fy… Hoppas du får hjälp hos Previa. Om inte annat vet de var du kan ta vägen för att få bot och bättring…
    Ta hand om dig.

  2. Hej, jag vet ju inte vad som felar med din rygg (premiärbesök idag) – men jag har varit har varit på ett ställe som heter Aktivera och där finns både kiropraktorer och sjukgymnaster och de är landstingsanslutna vilket underlättar ekonomiskt eftersom det går rätt snabbt att få högkostnadskort.
    De har hjälpt mig med min knäppa rygg (överrörlig, kotförskjutning och trasiga kotbågar och en pinsamt dålig arbetshållning).
    Paraflex comp är f.ö. den medicin som snabbast avhjälpt diverse låsningar – eftersom det är en muskelavslappnande medicin.
    Äh. Du kanske testat allt det där redan. Men hoppas du snart blir bra.

Kommentera

 
