Mest elände

Kände mig lite stel i ryggen i morse och sen när jag duschade och stod framåtlutad för att tvätta håret kunde jag knappt resa mig upp. Inte värsta sortens ryggskott men tillräckligt för att känna mig handikappad. Svårt att klä på mig och göra sånt som kräver att jag böjer mig, gör ont bara av att gå och sitta…verkligen perfekt 😦

Elias har varit något piggare idag, rejält förkyld men inte lika ihållande hosta och lägre temp. Lämnade honom ensam en stund på em eftersom vi hade bokat in ett möte med Fridas lärare. Hon (Frida) går ju sista terminen där nu och slutar i juni.
Så bitande kallt i skuggan vilket jag inte märkte av på ditvägen men när vi väntade på bussen hem höll jag på att frysa ihjäl trots dunjacka, brr!
Hade tänkt passera Ica på hemvägen men vågade inte för ryggen, får försöka i morgon.

Idag kom det slutgiltiga beslutet för bostadsbidraget 2011, ska betala tillbaka i år igen. Jag hatar fan att vara beroende av bidrag. Samtidigt som man får en viss summa beviljad för i år blir man skyldig för tidigare år…totalt j-a värdelöst!

 

~ av Pingolina på 14 mars 2013.

Kommentera

 
