Sjukt och surt

Idag är jag lite trötter.
Hemskt jobbigt att ta sig fram här ute i förorten…is och knaggligt, jag har halkat ett antal gånger men klarat mig från vurpor hittills.

Elias hostar och hostar, lite ont i hals och bröst…en smula varm oxå och jag misstänker starkt att att han blir hemma i morgon. Tajmingen är inte den bästa eftersom det pågår nationella prov just nu och det är nya prov varje dag men det kan ju inte hjälpas. Är man sjuk så är man.
Jag jobbar lite dumma tider i morgon så tanken var annars att han skulle gå själv både till och från skolan och Linn skulle se till att han kom upp och iväg…jaja, det visar sig hur det blir.
Han kröp under täcket nyss och somnade inom en minut.

Försökte ta semester ett par dagar i helgen eftersom jag har så långa pass då men jag fick bara fredagkvällen så det är 12-21 som gäller både lördag o söndag. Sur och besviken men finns det inte vikarier så är det bara att gilla läget.

~ av Pingolina på 12 mars 2013.

Kommentera

 
