Vårsol och snabbis till Himlen

Det funkade hyfsat att jobba i helgen. Kändes nästan som vanligt förutom nästäppa och trötta fötter framåt eftermiddagen. Däremot skippade jag Katalin, där jag och några kollegor skulle ses på lördagkvällen. Det var visst dålig uppslutning och jag missade inget som det lät.

Det var härligt med en ledig dag idag. Vaknade tyvärr redan halv sju men drog mig en stund och såg färdigt på Barnläkarna som jag började kolla på igår kväll.
Tragiskt att se hur en del föräldrar tänkte mer på sig själva än att barnen skulle ha en sista fin tid…det handlade om barn med cancer. Tänker särskilt på en liten flicka.
Kanske lätt för mig att säga. Det sista som överger är väl hoppet men inte vill man väl att ens barn ska lida mer än nödvändigt?…

Efter frukost åkte jag hem till mig en sväng. Umgicks med Linn samtidigt som jag hann dammsuga, köra ett par omgångar med tvätt och plocka lite. Då slipper jag det på fredag. Synd att inte alla mina barn gillar att ha det rent och fint omkring sig 😦

Vi premiärfikade på balkongen för mitt på dagen tittade solen fram och den värmde skönt trots att det blåste rätt kalla vindar. Nu hade vi ju vinterjackorna på oss men riktigt skönt var det 🙂
Däremot var det inte lika roligt att se all halm på balkongen och idag till och med några kaninpluttar! Grannen ovanför har nämligen skaffat en kanin under vintern el hösten. Det lär jag ta tag i, jag som hatar sånt!
Tog sen bussen mot stan igen och hoppade av vid Gamlis. Det blev en skön promenad i solen, takdropp och små pölar längs vägen.

Vi har nu ätit lite färsk pasta med tomatsås, några kex med helgens överblivna ostar samt  lite rött trots att det är en vanlig måndag 🙂
Jag har en ledig dag till att njuta av.

~ av Pingolina på 04 mars 2013.

2 svar to “Vårsol och snabbis till Himlen”

  1. Kanin… är inte det rätt gott kött..? 😉

Kommentera

 
