Pigg och glad kexchoklad…paj var det ju!

Ibland har jag tänkt att det låter nästan lite mysigt att vara förkyld…pimpla te, kura under en filt, läsa och glo på film men så himla kul är det inte.
Jag blev nästan deppig på kuppen, kände mig ensam och isolerad.

Igår bestämde jag mig efter stor vånda. Det är sannerligen inte lätt att veta hur man kommer att må 2 dagar senare, särskilt när man inte märkt av varken bättring el försämring. Jag chansade och jobbar därmed i helgen.
Som tur är har jag känt mig ganska pigg idag. Provade att gå ut en sväng, handlade lite och hämtade ett stort lass med grejor från apoteket.
Fick till och med lust att laga lite mat istället för pizza som var planerat från början.

pumpgrejer
En kasse full från apoteket.

tikka masala
Köpte kvällens middag.

Det blev tikka masala med naanbröd och mango chutney. Idag körde jag den snabblagade varianten men skulle vilja testa att laga från grunden någon gång.
Det får sjunka lite innan vi ger oss in på desserten, äppelpaj med vaniljglass och lite kaffe till det kanske.

paj
Lite sött till dessert.

~ av Pingolina på 01 mars 2013.

4 svar to “Pigg och glad kexchoklad…paj var det ju!”

  1. Så där har jag också tänkt, att det är lite sött. Men så är det bara på film, där nyser de lite sött, är röda om näsan och oerhört gulliga.
    Men i verkligheten är det mest snorigt och jobbigt.
    Hoppas du kryar dig ordentligt nu och håller dig frisk.
    Go helg!

  2. Tack älskling, det var så gott med hemlagad i kväll! 😛

Kommentera

 
