I min sjukstuga…

gosefilt
Mest legat under denna, en oanvänd jobbklapp
jag hittade
 härom dagen.

Ja här händer inte mycket. I söndags började näsan rinna och sen har det runnit och runnit, så pass att jag proppade igen den med en näsduk ett tag.
Idag har den lugnat sig något men skallen känns tjock och jag går mest och känner efter om jag kan jobba i helgen. Nyser en massa och småhostar lite.
Försöker vara uppe men igår låg jag mest ovanpå gästsängen vilket jag kände i natt för jag hade svårt att hitta någon bekväm ställning, kroppen var liksom öm här och var av allt liggande…ja inte sånt liggande förstås 😉

Mamma ringde igår och hon ska åka till Kanarieöarna om nån vecka. Jag bara önskade att det var jag eller att jag fick följa med för lite sol och avkoppling men jag har ju knappt råd att ta bussen till jobbet ens så det känns ju rätt långt borta.

Kanarieöarna
Skulle inte vara så tokigt.

Innan jag blev sjuk så hann jag njuta lite av en ledig helg. Vi åt fredagsmiddag på Il forno, väldigt gott men såå mycket mat. Jag avslutade det hela med en liten kaffedrink med baileys och frangelico, gott värre!

U med nya vantar
Väntar på bussen med nya glada vantar.

Domkyrkan
På väg till Il forno.

flaskljus
Fick fönsterbord i prånget intill pizzaugnen.

kaffedrink
God avslutning.

På lördagen tog vi en tripp ned på stan, kollade på ett par loppisar, fikade lite och jag provade ett par snyggjeans bara för att se om modellen funkade. Hittade en burk som fick följa med hem.

burk
En söt liten burk hittade jag hos Presenta som mest för
Upsala ekebygrejor.

Lagade lite mat i söndags, testade Chili con carnen med kycklingfärs och det var lika gott det. Klickade i en del sambal oxå så det smakade ännu godare.

chili con carne
Chili, nachos, guacamole och sallad.

Läser och glor på tv, idag en radda brittiska letahusavsnitt. Drömma kan man som sagt få.
Fick förresten en radda böcker av Ulrika igår, svårt att välja vilken jag ska börja med…bara spännande saker.

nya bokar
Svårt att välja.

~ av Pingolina på 27 februari 2013.

Kommentera

 
