Dundertrött

Bara en väldans jobbig dag då jag har känt mig helt slut trots ledig helg. Upp tidigt för att traska iväg till fritids kvart över sex men vi var inte först ut, då var Linn redan på jobbet. Hon täcker upp för 2 personer under några dagar och ska både städa och sitta i receptionen.

Sprungit hela dagen på jobbet, traskat i snömodd till och från buss. Fick dessutom stå hela vägen hem på packad buss för att sen plöja i modden hem från skolan. Nej fy 17 vad jag bara ville slänga mig på sängen när jag kom hem…gjorde det oxå förresten medan Linn fick dra av mig byxorna 🙂

Inget som skvallrar om födelsedag idag förutom att vi fikade efter maten. Johans pappa skulle komma men ändrade visst dag. Min pappa ringde och kommer någon annan kväll i veckan, lite trassligt på vägarna idag.

Nu är det bara att krypa under täcket för att orka upp i morgon igen. Jag ber och hoppas på att de hunnit ploga till i morgon bitti!

 

~ av Pingolina på 11 februari 2013.

Kommentera

 
