Kärlek och födelsedag

Efter en del strul igår har vi haft en härlig helg.
Fredag kväll och lördag fm ägnade jag mest åt allmän uppfräschning här hemma då det oftast känns lite halvsunkigt här och var när jag inte varit hemma på ett tag.
Linn och jag var på Ikea för ett tag sen och jag hade bara varit hem med kassen som hastigast så en lampa blev uppsatt, några ljus placerades ut och lite sånt.

Ulrika kom mitt på lördagen.
Lördagkväll med Melodifestival och QX-gala på tv, god mat, ostar och rödvin. Låtarna var väl sisådär men jag föredrog Hoffsten och Felicia Olsson. Bananen är mest töntig och Eriks låt var bara tråkig.

Idag har vi firat Johan, även jag…fast han fyller i morgon. Vi jobbar allihop i morgon och det blir sent innan vi kommer hem, får mat i oss och så. Jag sticker dessutom hemifrån redan kvart över sex på morgonen så det kändes mer passande idag.
Jag hann baka lite innan mamma kom, blev bara 2 sorter och tårta men mamma hade bullar med sig så det blev rätt okay ändå.
22 år, ja tänk vad tiden går!

Johan med mormor och mormors far
Min morfar, mamma och Johan när han var runt 1 år tror jag.

Ulrika åkte hem framåt eftermiddagen.
Födelsedag brukar innebära önskemat men ibland får man helt enkelt ta det man har hemma av olika orsaker. Det blev korvstroganoff och makaroner, laborerade lite och Johan bad om receptet så det blev väl inte så illa ändå. Det är ändå en av hans favvorätter även om Kinabuffé stod högst på listan 🙂

~ av Pingolina på 10 februari 2013.

2 svar to “Kärlek och födelsedag”

  1. Vilken gullig trio på fotot! Du är lite lik din morfar, jag tycker det ser ut som om han vill rätta till nåt med sin hand! Och Johan är för gullig! Nu är det nog han som skulle kunna ha mormor i knäet och inte tvärtom! 😆

Kommentera

 
