Skidleverans och marknad

Maximys
Maxi fläker ut sig.

Varit ledig i 2 dagar då jag mest flängt omkring.
I måndags tog jag med Elias nyslipade skrillor till mamma. Blev bjuden på lunch innan hon och L skjutsade ut mig till Förorten. Fick med mig hennes skidor och pjäxor oxå som Elias ska få låna eller typ få. Mamma har problem med höften och kan troligen inte åka mer.
Umgicks med de båda yngsta o katterna ett par timmar innan Jerry kom hem.

svanstipp
Felix numera smutsiga tipp, utan styrsel och svår
att tvätta. 

Igår mötte jag upp Linn på stan och tog en runda på marknaden. Höstmarknaden är bättre om man ser till utbudet men det vanliga fanns som typ korv, ost, tunnbröd, godis och strumpor. Vi delade på en trave strumpor innan vi halkade till Stationen för en varsin macka och nåt sött.

rocka fett
Fest el fettost?

lunchmacka
En varsin macka, kaffe och lite sött på Stationen.

Vi storhandlade och blev sen upphämtade av Ulrika och Johan för vidare färd till Himlen där allt packades in och vi åt en snabb middag ihop innan vi vände tillbaka mot Nyby.

Bestämde mig för att bara slappa idag. Det bara snöar och snöar. Börjar jobba vid 16 så måste ju ut ändå. Två kvällar till 21 igen.
Helgen var intensiv och jag kände mig inte helt nöjd med mitt jobb men hoppas på ett par lugna kvällar nu.

brännsår
Brände mig på jobbet i helgen.

~ av Pingolina på 06 februari 2013.

Ett svar to “Skidleverans och marknad”

  1. Puss på brännskadan! 😛

Kommentera

 
