Stjärnor och sol

När vi kom ut i kylan i morse sa Elias att han kommit på en ny grej. Jag behövde bara följa honom till Lyckebokyrkan, där kunde jag ta vägen till Ica och han fortsätta själv till skolan. Så gjorde vi och jag blev lite tidig, Ica hade inte hunnit öppna men jag var påbyltad och frös inte alls. Vi hade nämligen -17 här vid den tiden.

utanför ica
Väntar utanför Ica.

När jag kom hem klädde jag av mig och kröp ned i sängen en stund till, kollade på Stjärnorna på mobilen. Man ser förvånansvärt bra trots den lilla skärmen.

ewafröling988
Ewa Frölings dag kollade jag på. Bild från Svt.

Solen tittar fram och jag ska strax ge mig ut igen, blir ytterligare en vända till Ica…fick lite hjärnsläpp och glömde hälften i morse. På hemvägen möter jag upp Elias igen.

De lediga dagarna springer förbi i racerfart och ons-tors väntar kvällsjobb men jag slutar i alla fall 20, alltid nåt.

~ av Pingolina på 22 januari 2013.

Kommentera

 
