Kaffetunnor

Vaknade vid sex i morse av ett brak. Jag flög liksom upp och såg ingenting i mörkret. Tände upp mobilen och såg att en rätt stor spegel brakat i golvet och dragit med sig ena sänglampan. Otroligt nog gick inget sönder mer än glödlampan. Efter det var det rätt svårt att somna om men några minuter till blev det.

Följde Elias till skolan och så kom vi överens om att mötas på halva vägen efter skolan, bara det att när jag kom hem hade hans fröken mejlat mig att de skulle sluta 25 min senare än vanligt. Vet hur orolig han blir så jag mejlade och bad henne säga till honom att jag ändå skulle vänta på honom längs vägen. Hon hade inte sett mitt mejl men försökt lugna honom ändå för han hade förstås blivit jätteorolig.
Ibland skulle det vara bra med mobil men håller helst på det så länge det går. Däremot om jag flyttar så han måste åka buss skulle han nog få en så man kan höras vid förändringar. Han har heller inte visat något intresse hittills.

Mamma kom hit en sväng idag så vi hämtade Elias med bil istället men annars har jag mest tagit det lugnt. Tvättat en tvätt och sugit lite bara.

Linn kom just med en mugg kaffe. Undrar om ögonen kommer att stå som råttpittar när det är dags att sova, inte så smart att dricka kaffe så här sent! Känner mig lite frusen så det värmer i alla fall gott.

~ av Pingolina på 21 januari 2013.

Kommentera

 
