Lätta kotletter

Japp, då var jobbhelgen avklarad för denna gång. En ganska lugn helg på jobbet. Det har varit fullt upp hela tiden men inget utöver. Beror ju ofta på vilka man jobbar med men oftast blir de gamla lugna om vi är det och tvärtom.
Jag har hunnit handla en snabbis, lagat mat, röjt undan, druckit kaffe samt duschat lillprinsen.
Han har nog inte haft alltför roligt den här helgen och mycket ugglande vid datorn blir det när ingen styr upp men det går ju.  Han har i alla fall inte varit ensam.

Nyss hjälpte jag Frida att tina upp några köttbullar i mikron, plötsligt började det blixtra och ryka…snabbt upp med luckan men allt verkade ok. Körde igen men då luktade det konstigt och när jag kollade var det en av köttbullarna som var lite bränd trots att jag bara körde på upptining. Tog bort den och sen funkade det igen, undrar vad den scanbullen innehöll.

Vi åt lök och champinjonfylld kotlett till middag, rätt gott faktiskt. Receptet hittade jag i Icabladet som kommer varje vecka. Man skär en kotlettbit i tunna skivor men inte helt igenom. Fyller sen skårorna med röd lök och svamp och lite runt om och så in i ugnen i 20 min. Då häller man på matlagningsgrädde blandat med soja och så in 10 min till. Ris och sallad till.
Jag gillar såna rätter som går hyfsat fort och som dessutom inte behöver så mycket passning.

kotlett färdig
Lök och champinjonfylld kotlett.

Har två lediga dagar framför mig vilket blir lite skönt. Inga planer än så länge men kanske läsa och skriva lite.

~ av Pingolina på 20 januari 2013.

Kommentera

 
