Fredagsord

kassettband
Urgamla kassettband.

Hittade en låda med mina gamla kassettband härom dagen. En del måste vara runt 30 år, mest gammal heavy metal men lite annat oxå. Eftersom jag var ensam hemma idag körde jag igång Gary Moore på hög volym och blev på gott humör. Mår bra av musik och saknar ibland att kunna spela högt men oftast är det så många andra att ta hänsyn till.
Fick en liten glimt av energi och slängde ihop en banankaka, tvättade ett par maskiner, ringde mamma och sprang till affären.
Ska ju bl a laga Mathems chili con carne idag och det fattades några kryddor som jag saknat en tid så inte bara för chilin. Känner en slags lust för att laga mat men det är säkert ytterst tillfälligt, i helgen jobbar jag igen och då brukar inte orken och lusten vara alltför stor.

banankaka
Nybakad banankaka.

broccolifritters
Broccolifritters på avrinning.

Smakade på broccolifritters till lunch, gott tyckte jag! Har ett par lådor i frysen, kanske blir till jobblunch i helgen.

Annars är jag ju bara så otroligt trött, sömn hjälper inte värst. Det var härligt med några solstrålar på näsan när jag var ute men en riktig solresa skulle ju vara helt underbart, ljus och energi.

kyrka
Solen lyste upp hela kyrkan och det såg rätt häftigt ut.

Känns oxå lite skumt att barnen är kvar och det blir fredagsmys igen. Ännu konstigare att åka och jobba i morgon men det ska väl gå det med.

~ av Pingolina på 18 januari 2013.

Kommentera

 
