Två och två

Ny ordning när det gäller barnen, ja det gäller ju främst de två yngsta…de andra bor ju mestadels hos mig och klarar sig rätt bra själva.
Vi har ibland kört 2 veckor i stöten på sommarlov och så, nu senast under jul och nyår och tänkte nu fortsätta med det på heltid. Finns både för och nackdelar men det blir ju inte lika hattigt, dessa ständiga uppbrott. Man hinner precis vänja sig när det är dags att packa ihop, det gäller ju även mig som bor hos Ulrika varannan vecka. Fredagar brukar vara lite av deppdagar.

En stor fördel för min del är ju de hellediga helgerna jag får ca 1 gång/månad då jag varken jobbar eller har barn. Inte för att jag lever ett särskilt aktivt liv men om jag nu skulle vilja planera in en tripp till storstad eller andra festligheter finns möjligheten utan att behöva söka semester eller ordna barnvakt.
Nackdelen är att mitt schema funkar mindre bra med barn vissa veckor. Har tex en vecka då jag jobbar till 21 5 kvällar av 7.  Blir lite tufft för Elias med läxor och annat. Kommer oxå att jobba en av helgerna när de är här.

Blir lite matt bara jag tänker på det men vi testar i alla fall, det går ju att ändra tillbaka om det känns omöjligt.
Lite tacksam är jag ändå nu att de envisades med att plocka bort alla mina 7-turer på vardagarna, hade inte funkat med fritids!

Elias blir ju dessutom äldre och fritids blir vi ändå av med i sommar så jag känner att han behöver börja träna lite mer på att klara sig själv.

~ av Pingolina på 15 januari 2013.

3 svar to “Två och två”

  1. Det kommer säkert att gå jättebra. Du skriver ju själv att du har lösningen… 😉
    Du har stora barn som bor mestadels hos dig. Bra, då har du några som kan fixa i hushållet, hjälpa till med läxor och annat. Eller hur?? 🙂

Kommentera

 
