Jul och sånt

Häpp, så var julen förbi och nyss damp H&Ms vårkatalog ned i brevlådan…kontraster!

gran 2012
Årets gran, köpte mig en av plast i år.

Det blir ju jul varje år fast man knappt tror det innan för man är så stressad och tror att man inte ska hinna det man vill. Nån vecka innan jul höll jag på att bryta ihop för det var för mycket helt enkelt, eller det kändes så för när jag tänkte efter var det ju inte så farligt.
Det har så klart varit mycket oro runt Ulrikas operation och mitt i allt blev jag magsjuk vilket sinkade min julhandel bl a.
När hon kom hem från sjukhuset åkte jag till henne varje dag under en veckas tid för att ge en spruta vilket var självklart för mig att göra men det har oxå tagit tid och ork.

U på sjukhus
Hälsar på min sjukling.

Julen har annars varit lugn och nästan perfekt med all snö. Så vackert utomhus!

magiskt
Elias och jag på väg från kalas, så vackert!

Jag fick lite ledigt och kortare pass helgen före jul vilket var absolut nödvändigt för att orka och så var jag ledig julafton och juldag. Barnen har varit hos mig och Jerry kom hit båda dagarna och åt.

julmat
Köttbullar och jansson gör jag själv.

Klappar blev det förstås en hel del. Hos oss brukar tomten lägga ett paket i sängen under natten som man får öppna på morgonen. I år hade han varit hos mig oxå 🙂
Det var lite praktiska skäl bakom det. Min gamla bryggare eller kannan pajade nämligen härom dagen så det behövdes verkligen en ny till julkaffet.

moccamaster
Min finaste klapp som de äldre barnen köpt.
Har velat ha just en sån länge vilket Linn snappat upp.

mina klappar
Några andra klappar, böcker, choklad, pengar
och lite annat.

jobbklapp
Årets klapp från jobbet, 2 kvarnar.

lycklig kille
Elias fick bl a 2 stora legosatser som man kan
bygga ihop…Johan blev lite avis 🙂

Barnen har varit här i 2 veckor och ska till Jerry i morgon för 2 veckor där. Lite trist har det varit eftersom jag jobbat en del så Elias har varit själv ganska mycket men det har gått bra.
Nyår stundar och jag ska väl bege mig till Ulrika för att ta igen lite förlorad tid. Äta lite gott och softa. Under kan ske och jag har fått lite ledigt även nästa vecka vilket jag trodde var näst intill omöjligt.

~ av Pingolina på 27 december 2012.

2 svar to “Jul och sånt”

  1. Vet du, älskling, jag är så tacksam för all hjälp jag har fått av dig och särskilt med sprutorna med mera när jag kom hem! Men kanske mest för att du har stått vid min sida genom allt detta jävligt jobbiga. Nu får vi se med tillförsikt fram emot ett nytt år. Det kan bara bli bättre, eller hur?
    Jag älskar dig.

  2. Ja jäklar, du åkte på magsjuka FÖRE jul…jag fick ju min på juldan, mer praktiskt liksom !! Skönt du är på benen, och hoppas du och Ulrika får några fina dar framöver, hörde du var på ingång dit !! sköt om dig !

Kommentera

 
