Dans i mitt hjärta

Uppe med tuppen för att hinna till dansuppvisningen. Elias var lite nervös men de var så duktiga allihop. Tack o lov var det plogat nästan hela vägen men snöade kraftigt, lite mer blött idag. Vi hann precis i tid.
Medan de övade en sista gång sprang jag över till Jerry som bjöd på en hastig kopp kaffe innan vi knallade iväg till gympasalen. Han bor lämpligt nog 2 minuter från skolan.

Elias dans
En av de minst suddiga.

Efter att de dansat i olika konstellationer knallade jag hem igen. Snön föll och jag kände trots allt det blöta att det var lite småmysigt ändå och vackert med alla vintriga vyer. Bara stugan som fattas, med en sprakande eld och en fårskinnsfäll.

blomma
En torkad kvist som nätt o jämnt når över snöbädden.

Någon gjorde något väldigt stort för mig idag och jag är såå otroligt tacksam! Och så otroligt känslig dessutom så jag bölar bara jag tänker på det 🙂

Nu klurar jag på middagen, vad ska vi hitta på idag??

~ av Pingolina på 06 december 2012.

3 svar to “Dans i mitt hjärta”

  1. Duktiga barn ! jag tror Elias växt sen jag såg honom sist på någon bild ! Grattis på namnsdagen skulle jag också säga ! ha en fin lussebullekväll hos Ulrika !

  2. Ja, han ser plötsligt mycket äldre ut 🙂 .. men pojkar har jag hört brukar växa lite ryckigare än tjejer !! Men va bra, då kan ni ha skor ihop i en månad,,,eller ett år 🙂

Kommentera

 
