Let it snow

snökaos
På väg från jobbet. Snön yr och vägen är oplogad.

Tänk att jag kom till jobbet och hem igen, härligt!
Visserligen lite sen i morse men bara ca 20 minuter. Blev lite trött på alla som gnällde på att bussen aldrig kom, såg de inte hur vädret var eller? Hade nog valt att stanna hemma om jag haft ett sånt jobb.
Slängde många halvnervösa blickar genom fönstret på snön som yrde och bad att bussen skulle ta mig hem igen och det gjorde den. Slutade 14 men var inte hemma förrän närmare 16 men var så nöjd med det. Linn hade tur och hoppade på bussen bara någon kvart innan allt ställdes in.

Benfica
Köpte mig en egen amaryllis, som blodröd sammet.

Nu har jag liksom påbörjat min helg. När man som jag jobbar varannan helg är det ju de lediga vardagarna som blir min helg liksom…då jag kan vila upp mig och samla krafter, läsa en bok, dricka glögg och kura i soffan, glo på tv eller göra sånt som de flesta andra gör på lediga helger. Börjar morgondagen med en dansuppvisning där Elias deltar.
Förmodligen förväntas jag ta mig till jobbet i morgon em men jag tänker inte offra en halv dag på buss etc för 1½ timme på jobbet. Inte nu när jag känner att jag behöver min ledighet, varit både yrslig och illamående i veckan.
Har förresten fortfarande inte fått min fulla lön, väntar på en extra utbetalning…en dryg vecka nu 😦

Linn har ju oxå hunnit fylla år, 20 denna gång! Vi firade i dagarna 2. Ingen vanlig tårta utan testade pepparkakscheesecake men det är inget jag gör om…inte det receptet i alla fall. Blev någon konstig bismak, nästan beskt. Då var det desto godare med nybakad saffranskaka och mina cigarrer dvs nötpinnar doppade i choklad.

Linn lucia
En liten tandlös lucia som hunnit bli hela 20!

Linn 20
Handkräm, parfym, ljusarrangemang och pengar bl a.

balkongräcket
Mitt balkongräcke.

snö i fönster
Lite mysigt med all snö på fönsterbläcket.

luciatåg
Ett luciatåg jag pysslade ihop för ett antal år sen.

Har som tradition att pynta lite smått till Linns födelsedag, typ byta gardiner i köket, lägga på lite adventiga juldukar och ta fram lucior och sånt men själva tomtandet får nog vänta lite till.

~ av Pingolina på 05 december 2012.

Ett svar to “Let it snow”

  1. Fina bilder som alltid, älskling! Och vilken tur att Linn har fått tänder! :mrgreen:

Kommentera

 
