Värsta supén

I lördags blev jag och Ulrika bjudna på en riktig supermiddag med ett gäng olika rätter och drycker. En kollega till Ulrika gillar att laga mat och ville bjuda oss på en försenad förlovningsmiddag typ. Vi åt den hemma, behövde bara hämta upp en låda med allt gott utanför kollegans port.
Framför allt jag som inte är så belevad gjorde många nya upptäckter 🙂


En hel låda full med godsaker.


Samt en kasse med diverse drycker. Det vita
ligger på kylning.


Lördagens meny.


Dryckerna med instruktioner.

Vi började med soppa och oststänger samt ett litet glas sherry. Underbart gott tyckte jag! Hade aldrig ätit jordärtskockssoppa.


Gratinerad hummer, nytt för mig det oxå.


Till hummern.

Sedan till hummern med mousserande vitt,  riktigt gott det oxå!


Kryddiga lår och kantarellpaj.

Nästa rätt var kryddiga kycklinglår, kantarellpaj samt en sallad, på den en citronolja som jag gillade starkt. Till det drack vi lite rött, Faustino VII.


Vanlig grönsallad men citronoljan gjorde allt!

Desserter fanns det i mängder.


En härlig ost och en god marmelad
på päron, granatäpple o Calvados.
Portvin till det.


Pannacotta samt hallon/vitchokladdessert.


Minicupcakes.

Vi åt i typ 3-4 timmar med lite små pauser emellan. Med alla olika rätter o tillhörande drycker kände jag mig som grevinnan i Grevinnan och betjänten.

Som avslutning fanns oxå en skål med choklad och annat men den fick stå orörd. Efter allt ätande mådde jag rätt illa men gott var det!

~ av Pingolina på 27 november 2012.

Ett svar to “Värsta supén”

  1. Vilken supé…. 😛

Kommentera

 
