Halvångest

Vaknade upp till en gråruggig dag.
Kollade kontot då det är lönedag för oss i kommunen och ångesten grep genast tag i mig. Summan stämde med min vanliga lön minus en karens för det missas ju aldrig. Däremot hade jag inte fått en krona för mina dryga 30 extratimmar i oktober!
Först blev jag sur på administratören som borde lagt in detta och sen typ förtvivlad. Efter att jag samlat mig lite ringde jag chefen och tydligen var det fler än jag som drabbats…allt extra utöver hade fallit bort av någon anledning trots att det är inlagt i lönesystemet.
Hon skulle utreda saken och se om vi som väntar på lite större summor kanske kan få en extra utbetalning…det visar sig. Annars blir det lite halvkris för min del.

Samtidigt sitter jag och kollar in lyxbehandlingar på Fyrishov. Har 1100 i friskvårdskuponger att använda innan årsskiftet och hade tänkt mig en massage eller nåt. Någon som har ett tips eller vet något bra ställe??

~ av Pingolina på 27 november 2012.

Kommentera

 
