Från bredkäftade grodor till yppiga damer

Inlägg på inlägg, rekord på g? 😉


Jag gillar dessa tomtar mycket!
Har köpt mig en i mindre modell.

Det börjar ju dra mot jul och lite funderingar har man ju. Vi har så smått planerat barnens vistelse och faktiskt skiftat i år. Troligen jul hos mig eftersom jag är mer ledig den veckan. Om inget under sker och jag får semester över nyår jobbar jag både på nyårsafton och nyårsdag, inte så kul för barnen då.

Söker land och rike runt efter en fin plastgran för en lagom penning. Finns superfina om man är villig att lägga ut ett par tusen eller mer men det är inte jag. Har kört med äkta vara i några år nu men de senaste har varit katastrofala. En äkta kostar ibland lika mycket som en i plast, nog vill man att den ska stå över jul!


Förra året redan den 27:e december.

Linn och jag tog oss till Fullerö förra veckan och där finns så mycket fint men priserna är ofta därefter.


Lökfri kaffeburk.

Köpte äntligen en ny kaffeburk och hoppas nu slippa löklukten man fick dras med när man tagit i den förra burken. Annars blev det några små änglar, ett doftljus och lite dekorationer i form av röda diamantformade glasbitar.

Fanns oxå en del udda figurer.


Den här snubben mötte upp innanför entrén.


Kanske nåt för modern att ha i slottsträdgården.


En knubbig ängel…


…eller kanske en yppig donna att ha på hyllan?

Som sagt, där finns mycket att titta på.

En annan söt figur jag såg på Åhlens härom veckan kan jag tänka mig att ha i granen. Har inget med jul att göra egentligen men jag samlar ju. Har 2 julelefanter från indiska som ibland hänger i granen, om den är stabil för de väger en del.


En söt pellefant.

~ av Pingolina på 27 november 2012.

4 svar to “Från bredkäftade grodor till yppiga damer”

  1. Rekord verkligen, tre inlägg på samma dag!

    Förra årets gran tog väl Stora Barrpriset?!

  2. Rusta har bra plastgranar som är helt ok
    Kram

  3. En sån där liten Pellefjant hängde i min gran i år! Så söt så!

Kommentera

 
