Höstmys


Årets Jackie som jag fixade i all hast.

Här latas det mest. Skönt att slippa ställa klockan i morse och kunna utnyttja mina lediga dagar till lite morgonvila.
I vanliga fall måste jag ju upp även om jag är ledig, i alla fall när Elias är här eftersom han ska till skolan. Blir rätt tungt ibland eftersom jag sen alltid jobbar helg direkt efter barnveckan och då ska jag upp ännu tidigare då jag oftast börjar 7.

Försökte handla hem lite till helgen oxå idag så jag slipper den biten på fredag. Sen vet man ju aldrig om allt finns kvar då men hoppas kan man alltid eller märka upp som man måste göra här ibland om man vill vara säker 🙂

Vi firar inte Halloween egentligen men ibland köper jag en pumpa för jag tycker det är mysigt med ljus och så. Själva godis el busgrejen är jag gärna utan. Jag gjorde i ordning en pumpa redan idag eftersom vi inte är här i morgon kväll. Den kanske håller till helgen oxå, ibland börjar de stinka.
Vi har oxå ätit lite god mat och kanske det blir nåt sött till kvällen.


Duken har vi haft i många år nu.

Ägnar mig oxå åt att jaga kronor. Fick till ett lägre pris på elen när det var dags att förlänga avtalet, men bara för att jag ringde. Digital-tv sa jag upp idag men det rullar på till slutet av januari pga uppsägningstiden. Har så många kanaler här ändå så varför sitta och betala extra, knappt någon som tittar heller för den delen.
Funderar allvarligt på den fasta telefonen oxå då jag knappt använder den men det tar emot lite, vet inte varför riktigt.

~ av Pingolina på 30 oktober 2012.

Kommentera

 
