God mat och lite kärlek

Jobbhelgen avklarad för denna gång och dagarna bara svischade förbi. Blir lätt så när man har fullt upp hela tiden. Lyckades få till lite tid för mina egna uppdrag oxå, äntligen! Sånt ligger och gnager lite.

Ulrika har varit så huslig hela helgen och har bjudit på en massa gott. Hon tror att hon inte kan laga mat men det kan hon visst det 🙂


Kyckling i lergryta med smarrig sallad och stark sås.


Hembakad kladdkaka.

I morse åkte jag till jobbet för ett samtal med chefen. Ett bra samtal men lönen får jag vara nöjd med.
Åkte sen direkt och hämtade Elias. Han blir här hos mig till onsdag em…det är ju lov och han vill helst slippa fritids. Vi tar det nog mest lugnt men på onsdag har vi planerat för lunch med Ulrika.
Nu är det bara så ruggigt, regn och vind piskar mot fönstret. Har tagit på min dundersnygga fleece i orange som jag haft i typ hundra år eller kanske 15 🙂

I fredags var jag på ögonkontroll. Droppar som svider som eld innan foto. Lite orolig blev jag när hon pratade om skuggor nära gula fläcken i mitt friska öga och ville ta ytterligare bilder med en annan kamera men hon sa sen att det såg bra ut.


Gigantiska pupiller får man. Det har de flesta i mörker
men när de är stora i dagsljus ser det skumt ut.

Idag har jag tänkt göra stek, får se vad det blir av det.

~ av Pingolina på 29 oktober 2012.

7 svar to “God mat och lite kärlek”

  1. Älskling, jag önskar jag kunde ”skämma bort” dig lite oftare med matlagning, det är vad du behöver! (Slippa laga mat, alltså!)
    Pussapussapussa!

  2. Nej du har aldrig klagat, men du skulle behöva skämmas bort lite mer med vardagsmatlagning också!!!
    Pussa!

  3. Vad skönt att det gick bra med ögonen !
    Kram

  4. Maten ser riktigt god och saftig ut… för att inte prata om den där berömda kladdkakan. Jodå, hon har minsann frestat mig med den via Twitter. 🙂
    Ha nu härliga lediga dagar med sonen… å du, skönt att du fick till ett bra samtal med chefen åtminstone, även om det inte genererade mer lön.

    • Kycklingen var kanongod.
      Elias och jag slappar mest men det är skönt det oxå, underbart att slippa ställa klockan ett par dagar!
      Ang jobbet är det gott att veta att man är uppskattad men det var väl inte min tur i år helt enkelt 🙂

Kommentera

 
