Slutkörd

Det fortsätter i samma tempo på jobbet och det är bara precis att man pallar, nästan på gränsen hela tiden. Så slut så slut när jag lämnar jobbet. Idag på em kände jag att nu orkar jag eller mina ben inte mer, inte en ringning till liksom men då var det dags att gå hem som tur var.
När jag sen kom till skolan och bara ville hem fortast möjligt möttes jag av brandlarm och en massa springande barn. Passade på att hämta Elias vinterjacka hos Jerry som bor precis intill och när jag kom tillbaka hade de övat klart för det var bara en övning.

Orkar tyvärr knappt med något här hemma heller. Glor kanske på tv en stund men har hoppat i säng strax efter 21 hela veckan tror jag. Ikväll har jag iaf hjälpt Johan fylla i en bunt papper inför morgondagens prövning.

Frida kom hem med en glad nyhet. Hon har fått en praktikplats att blanda upp skoljobbet med och det på ett ställe som kommer att passa henne bra tror jag, att ta hand om hemlösa katter. Risken är stor att hon vill ta hem allihop 🙂


Frida med sin Felix. Mörk jag vet men fin 🙂

~ av Pingolina på 24 oktober 2012.

6 svar to “Slutkörd”

  1. Va roligt för Frida!!! Men älskling, styrkepussar!!!!

  2. Ibland går livet i rasande fart, fullt upp på alla plan. Tack och lov brukar det komma lugnare perioder, hoppas ni snart får en sån ! Söt dotter och katt, kul att hon fått något som hon verkligen gillar !

    • Jo det går ju upp o ner livet. Lite speciella förhållanden på jobbet gör att vi nästan går på knäna men det ska väl lugna sig framöver förhoppningsvis. Skön helg till dig!

  3. Ett jobb där man tar hand om hemlösa katter, det låter som rena drömmen!

Kommentera

 
