Förmiddagsbestyr

I vanliga fall när jag jobbar kväll föredrar jag att ta det lugnt på dagen och inte ha nåt inbokat men idag hade vi bokat in ett utvecklingssamtal med Frida. Typ 2 timmar på buss för en halvtimmes samtal men det får man ta, skolan ligger tyvärr på andra sidan stan.
På måndag fyller hon 18 så det var troligen det sista vi fick vara med på, blir väl portförbjudna hädanefter 🙂
En del spännande saker på g där men det är inte lätt att motivera en skoltrött tonåring.

Hann bara med lite gröt i morse så väldans kaffesugen vände jag hemåt och fick en stund med de två äldsta vid kaffebordet. Strax dags att hämta Elias i skolan, fixa lite med läxor och så innan jag åter sätter mig på bussen för en kväll på jobbet. Inte hemma förrän kvart i tio men Johan brukar se till att de andra får mat i sig, Linn pluggar i Stockholm på onsdagarna och kommer ännu senare.

~ av Pingolina på 10 oktober 2012.

Ett svar to “Förmiddagsbestyr”

  1. Tittar in och säger hej 🙂 hoppas allt är bra med dig och förkylning är överstökad !

Kommentera

 
