Pumpor och knölar


Fick en påse med pumpor av chefen som tack för veckan.

Efter ett par veckors halvdant mående bröt förkylningen ut förra helgen precis lagom till jag skulle jobba på kontoret. Jag pallrade mig dit ändå hela veckan men vi bestämde att jag skulle hålla mig på kontoret mest. I vanliga fall ska jag hjälpa till på avdelningarna en stund på fm.
Det gick faktiskt bättre än jag trodde men det är stor skillnad på att jobba fysiskt mot att mest använda skallen. Kan ju vara lite tungt det oxå om man är grötig i skallen men det gick ganska bra.
Det är oxå en helt annan sak att vara hemma med barnen, skena till och från skolan, städa och laga mat. Hos Ulrika fick jag skjuts till o från jobbet och behövde knappt tänka på matlagning.
Kände direkt i lördags hur slut jag blev bara av att gå till Ica i lugn takt. Flåsade som bara den på hemvägen och hjärnan var på väg ut med snoret.


Såg en kul potatis på Ica.

Grubblade hela gårdagen på om jag skulle jobba idag eller inte. Valde till slut att ta en dag till hemma trots att det svider med en karens nu när jag för en gångs skull jobbat ihop lite extrapengar genom kontorsjobbet och en kurs på ledig dag.
I morgon jobbar jag igen på fm och på em blir det minikurs eller info om uppgraderingar av vårt dokumentationssystem.

~ av Pingolina på 08 oktober 2012.

Kommentera

 
