ICA-banken suger

Blir lika jäkla förbannad varje gång det är löning och dags att betala räkningar!
I kommunen är det tyvärr den 27:e som gäller och lite stressande att hinna betala innan månadsskiftet, särskilt de månader löningsdagen ligger strax innan helg.
Av olika anledningar har jag numera tyvärr ICA-banken som lönebank och det är samma visa varje gång. Antagligen är vi ett gäng med samma ärende med resultat att man inte kan logga in, totalt värdelöst!
Blir inget betalt ikväll och då blir det förmodligen inget överfört förrän på måndag dvs 1 oktober!
Det suger!!

~ av Pingolina på 27 september 2012.

7 svar to “ICA-banken suger”

  1. Vilken rackarns tur att jag inte skaffat mig ICA-banken som min bank. Jag har sneglat på den, det ska jag erkänna, men nu slutar jag upp med det!
    Å du, visst är det surt att vi inte får lön förrän den 27:e. Finns det fler än kommunen som har kvar det datumet som löneutbetalningsdag tro?
    Go helg på sig!

    • Det är struligt vid lön, alltid!
      Jag är van med Swedbank annars och där har jag aldrig märkt av några problem.
      Ja visst känns det lite gammalmodigt med den 27:e!
      En fin helg till dig oxå!

  2. Hej Anna.
    Jag arbetar på ICA Banken och vi såg ditt inlägg ovan om problem att logga in på vår internetbank.

    Vi har inte haft några generella problem med vår inloggning, så jag undrar om du skulle kunna berätta var på sajten det är som problemet uppstår och om du får något felmeddelande kanske?

    Det vore även hjälpsamt om du vet vilken webbläsare och version på denna som du använder?

    Hälsningar
    Magnus
    ICA Banken

    • Har inga problem med sajten som så utan snarare inloggningsdosan.
      Får alla möjliga meddelanden på displayen, allt från otillgänglig, ogiltigt kort, kortfel…
      Krånglar ofta i vanliga fall oxå men det är absolut helt omöjligt att komma in just vid lönetid. Lyckades komma in idag men det krävde minst 10-20 försök varje gång jag skulle logga in eller signera.
      Har använt olika webbläsare…

      • Hej igen.
        För det första så låter det som det verkar vara något glapp i din dosa som gör att du har problem med den. Dosan är inte kopplad till webben på något sätt, så de två kan inte påverka varandra. Ring till vår kundservice 033 47 47 90 och be om att få en ny dosa om den gamla inte fungerar tillfredsställande.

        Lite om hur dosan fungerar: Dosan är lite speciell, eftersom man på dosan måste ange vad man ska utföra. När man loggar in in så används knappen LOGIN och när man tex ska signera en räkning så är det valet SIGN som ska användas. Knappen KÖP använder man när man i vissa webbutiker betalar med sitt kort och sedan finns det en sista menyknapp som heter KOD, vilken inte används idag.

        Det kan också vara problem med chipet på ditt kort om du tex upplever problem när betalar i affärer. Gör du inte det, så är det nog något fel på dosan.

        Vi är lite förvånade när du säger att det är svårt att komma in på internetbanken, då vi inte fått in några andra rapporter på att det är några problem med vår internetbank. Därför är det svårt att kunna ge något tips eller förklaring på hur vi kan hjälpa dig där.

        Det blev ett långt svar, men jag hoppas det kan hjälp lite. Upplever du fortfarande problem, så kontakta vår kundservice och hör med dem om de kan hjälpa dig.

        Hälsningar
        Magnus
        ICA Banken

  3. Jo jag vet hur dosan funkar och vilken knapp man ska använda.
    Eftersom jag behöver dosan för att logga in på internetbanken och den krånglar, då kommer jag ju liksom inte in. Det har inget med sajten som så att göra.
    Tror vi kan vara överens om att det är dosan som är problemet så jag ska fixa det.

Kommentera

 
