I väntans tider


Önskar det vore ett drinkparaply jag fick mysa med…

Den här dagen började inge vidare. Blött o ruggigt ute och extra besvärligt att släpa på Elias packning och samtidigt hålla i paraflaxet.
När vi kom fram till skolan såg jag att vi åter tappat en mutter på kickbiken och dessutom skruven så den var helt paj. Som tur var hittades skruven av en assistent på skolgården men muttern var väck.
Lämnade in packningen hos Jerry och fortsatte hemåt. Märkligt nog hittade jag muttern på exakt samma ställe som förra gången ungefär mitt emellan skolan och Himlen.

Vad värre är, kylen pajade igår kväll. Märkte att den var lite för varm och vred lite på ratten men glömde kolla igen innan jag la mig. Blev väckt av Linn i natt och hon stoppade det viktigaste i en kasse ute på balkongen och där står det kvar för tillfället. Har kastat en hel del och torkat ur. Uppsalahem ska komma och kolla, får en lånekyl om den inte kan lagas.
Jobbigt att gå i väntans tider liksom. Vill inte hoppa in i duschen utan hoppas fortfarande på att de kommer inom kort.

Ska försöka packa mina egna grejer inför vuxenvecka i stan.

~ av Pingolina på 14 september 2012.

3 svar to “I väntans tider”

  1. Jag hoppas verkligen att de lägger på ett kol och kommer INNAN helgen. Men min erfarenhet av UA-hem är lite av tvärtomhållet.
    Ha en go helg…

    • De kom till slut men inte förrän närmare 15. Här har jag vankat hela dagen och inte kommit mig för med mycket vettigt 😦
      Kompressorfel vilket skickas vidare till Electrolux så det bidde en liten lånekyl. Tur att det blev under en vuxenvecka, bara stora sonen hemma!
      Lilla kylen blev ju full bara av typ ketchup, sylt och andra burkar…

      • Visst är det konstigt att man kan bli rent handlingsförlamad av att vänta?! Det går ju hur bra som helst att göra en massa saker under tiden, men nej… väntas ska det göra! *S*
        Hoppas de inte kan laga kylen så du får en ny i stället…. 😉

Kommentera

 
