Konst, kultur och kaka

Veckan som gått har varit smått påfrestande. Har varit så trött. Tror vi kröp under täcket före halv tio de flesta kvällar. 
Full fart på jobbet. Ibland gillar jag när det är ösigt och man känner att man har flyt och fixar det trots världens stress men andra gånger svider det i magen och jag känner mig inte alls nöjd med det jag åstadkommit.


Banankaka gjorde jag på jobbet både torsdag o fredag.

Kittys tavlor har vi fått se 2 ggr under veckan, senast igår då hon ställde ut på kulturnatten. Några tavlor gillar jag riktigt mycket. Det mesta är väldigt färggrant precis som Kitty själv.


Ulrika och Kitty förra lördagen i Kittys mysiga ateljé.


En av Kittys tavlor, Dubbelhjärta.

Det blev alltså en liten tur på stan igår kväll. Förutom Kittys konst kollade vi oxå på Nudes på Mollbrinks konst. Där var lite trångt och svårt att se men utställningen finns kvar ett par veckor.
Där emellan hann vi med ett besök på Forno Romano för lite pasta. Jag åt tagliatelle med saffran, räkor och annat gott. Där hade vi fullt sjå med att kolla in personalen i det kaos som allt folk medförde. Ingen ordning alls, personalen sprang för att hinna med och då menar jag verkligen sprang…alla gjorde allt men typ inget blev gjort. Det slutade med en jättekö där folk köade för att betala, bli anvisad bord, hämta hämtmat samt göra beställningar…kul hade vi hur som helst!


Tagliatelle all cardinale.

Förra helgen hade jag en annons ute på blocket och folk var som galna. Skänkte bort Elias racersäng. Den såg ut som en F1-bil och var rätt cool egentligen men passar nog en mindre kille bättre.
När jag ändå höll på gick jag igenom alla hans lådor och hyllor, rensade bort trasigt och plockade undan en massa så gott det nu går. Har ju ingenstans att förvara prylar eftersom Elias har förrådet som rum.
Försökte åldersanpassa lite.


Elias fick överta Linns säng eftersom hon köpt sig en ny.

På tal om konst har jag äntligen köpt en ram och själv ramat in min litografi som legat i garderoben i ett par år. Köpte ett par och den andra lät jag rama in på verkstad och gav till Ulrika. Tanken är att de en dag ska få hänga intill varandra i vårt gemensamma hem.


Min Tranlong-litografi.

~ av Pingolina på 09 september 2012.

Kommentera

 
