Tallkrogen

Lite lagom seg och faktiskt lite illamående efter gårdagens kick off med jobbet. Kom inte hem förrän halv ett och i morse var det upp kl 7 som gällde för att få iväg Elias till skolan i tid. Då var jag trött!
Det ösregnade så blöt och svettig hoppade jag in i duschen och kröp sen under täcket en stund men somna om kunde jag inte.

Igår samlades vi alltså vid Tallkrogen där vi bl a fick gå en bana i skogen där man får använda sina olika sinnen. Jag hade varit där för några år sen när Johan var där på lägerskola men nu fick vi en rundvisning och lite bakgrund.
Det ligger väldigt fint vid Långsjön med egen strand.


Långsjön där jag badade mycket som barn.

Sen samlades vi hela styrkan för gemensam middag och vilken middag sen, väldigt gott!


Västerbottenpaj med rödlök, gräddfil, sikrom, dill och ruccola.


Lammrostbiff, svamprisotto, rostade grönsaker, sallad och
vitlöksdressing, mums! Ett glas rött till förstås!


Lingonparfait passade mig perfekt. Lite kaffe till det.

Underhållning i form av musik och enstaka lustigheter. Vi hade riktigt trevligt vid mitt bord och när festligheterna var slut åkte vi hem till kollegan Janne o hans man. De bor bara ett par kilometer därifrån.
Där blev det ytterligare ett par glas rött och klockan hann passera tolv innan vi kom iväg hemåt.


Välkomnande facklor mötte oss hos Janne.

~ av Pingolina på 31 augusti 2012.

4 svar to “Tallkrogen”

  1. Å rackarns så du har ätit gott… Nu blev jag jättesugen på svamprisotto! 🙂

  2. Vilken middag, förstår ni hade trevligt !!!

Kommentera

 
