Tvära kast


Första frosten.

Igår vaknade vi upp till ynka 3 grader och vid skolan såg jag faktiskt frost i gräset…i augusti liksom! Känns tidigt tycker jag men jag bara vägrade ta på mig nåt vintrigt. Tog munkjackan som vanligt och friskt var det men frös gjorde jag inte. En kvinna på bussen hade dunjackan på och det var väl att ta i.

Vädret varierar verkligen. I helgen såg jag en otroligt stark regnbåge, starkaste jag sett tror jag. Väldigt vacker och många nyanser som tyvärr inte framträder lika tydligt på bild. Kändes mäktigt!


Skarp båge.

I lördags gick vi upp hyfsat tidigt och så tog vi bussen till Stadsmissionens second hand Linn och jag. Vi lyckades missa ett par bussar men fick oss en redig promenad istället och kom i alla fall fram till slut. Jag hade sett ett kast när jag var där med mamma och det fanns kvar som tur var så jag slog till. Hade pratat med Ulrika om det så det var liksom till henne.


Ett kast till Ulrika.


För egen del kunde jag inte motstå den söta lilla kannan o skålen.

Har hunnit med ett besök hos tandläkaren med Elias oxå. Han borstade bort en lös tand precis innan så det blödde en del men han hade inga hål och det var fint borstat. Han är inne i en tappatandperiod just nu, tycker han tappar tänder varje gång vi ses.


Glad kille hos tandis.

I måndags var det 5 år sen jag o Ulrika träffades. Det känns som ett annat liv typ.

~ av Pingolina på 29 augusti 2012.

3 svar to “Tvära kast”

  1. Men, menar du, trodde nån skoja när jag läste på fb att det var frost hemma när vi var i Grekland !!

  2. Härinne var det fint!
    Jag såg också otroliga dubbla väldigt färgstakra regnbågar en morgon i veckan.
    Jag kikar nog in här fler gånger 😀

Kommentera

 
